باز گشت همه به سوی اوست
كنگره ملی افغانستان كنگره ملی افغانستان

بسم تعالی

باز گشت همه به سوی اوست

اعلامیه ی

كنگره ملی افغانستان

كابل 16 عقرب 1386

 

هموطنان عزیز!

          كنگره ملی افغانستان توطیه ی سازمان یافته ی عصر پانزده هم عقرب سال روان خورشیدی را كه در نتیجه آن شش تن از نماینده گان مردم در مجلس ملی و دهها تن از هموطنان دیگر شامل دانش آموزان، جوانان و نوجوانان  در ولایت بغلان به شهادت رسیدند، شدیدا محكوم نموده برای مردم افغانستان، شورای ملی و خانواده های محترم شهدا و قربانیان این توطیه ی وحشیانه تسلیت می گوید و خود را در این سوگ و اندوه بزرگ ملی سهیم دانسته و ابراز همدردی می نماید. اندوه و مصیبت زمان بیشتر احساس می شود كه می دانیم شماری از خانواده های قربانیان مظلوم این حادثه، بویژه خانواده های دانش آموزان و اساتید محترم بغلان توانایی مالی کفن و دفن عزیزان به خون خفته شان را ندارند و نمی توانند سنگی بر گوری چونان یاد نام فرزندانشان بر جای بگذارند. فرزندان خونین كفنی كه با برپایی مراسم كوچك و شاید هم بی حضوری جعمی وجمعیتی به خاك سپرده شوند.

        كنگره ملی افغانستان با باور اكثریت قاطع مردم افغانستان، كه این جنایت را توطیه تنظیم شده  وسازمان یافته می دانند شریك است و نیز در این نگرانی كه علت و اسباب و عوامل این جنایت مثل ده ها مورد دیگر، در میان روز ها و هفته های طولانی بنام "بر رسی و تحقیق" ناروشن و بی نتیجه باقی خواهد ماند. رژیم كابل در موارد مشابه، به پاره ی تبلیغات اکتفا كرده و به دلیل خصلت غیر ملی خود هیچگاه نخواسته و نتوانسته است پاسخگوی پرسش های مردمی  وملی باشد.

        كنگره ملی افغانستان قطعا به این باور است كه بدون ایجاد كمسیون متشكل از اعضای مجلس، خانواده شهدا، ناظران درست كار و بی طرف بین المللی و جامعه مدنی  ومحافل حقوق بشر كه تحت ریاست نماینده گان مطمین و ملی مجلس كاركنند، ما جرا به درستی و صداقت رسیدگی و پیگیری نمی گردد. ما در عین آن كه خواهان ایجاد چنین كمسیونی هستیم بر مسوولان امور می خواهیم مراجع اداری و امنیتی را كه نسبت به وظیفه خود به هردلیل، سهل انگاری كرده اند مورد باز رسی قانونی و جدی قرار بدهند.

         كنگره ملی به صراحت اعلام می دارد كه در كشوری مثل افغانستان كه كوچكترین امنیتی برای شهروندان وجود ندارد  و اگر فشار جنگ و نا امنی تمام عیار است استفاده از دانش آموزان  و اطفال خورد سال برای پذیرایی از مراجع رسمی بر خلاف حقوق بشر است بنابراین، مسوولان وزارت تعلیم و تربیه نیز می باید مورد باز خواست قرار داده شوند.

 

كمیته اجراییه كنگره ملی افغانستان


 


November 11th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها